خانواده بهتر

دوره انجمن مدرسان خانواده بهتر

چقدر بگوییم «دوستت دارم»؟

در روایت مشهوری پیامبر اعظم (صلی‌الله‌الله‌علیه‌وآله) می‌فرمایند: «قول الرجل للمرأة إنی أحبک لا یذهب من قلبها أبدا» یعنی «این سخن که مرد به همسرش بگوید: دوستت دارم، هرگز از دل زن بیرون نمی‌رود.» بعضی از این روایت برداشت کرده‌اند که مرد باید به همسرش مرتباً بگوید: دوستت دارم. اما در حقیقت روایت این را نمی‌گوید!

در واقع سخن پیامبر این است که حتی یک بار گفتن این جمله هم برای زن ماندگار است و شاید بتوان گفت که در چنین خانواده‌ای اصلاً نیاز نیست که مرد هر روز یا روزی چند بار این جمله را بگوید و همسرش را مطمئن کند! چگونه؟

در خانواده ولایی، زن مرد را به عنوان ولی انتخاب می‌کند و با رضایت قلبی از او اطاعت می‌کند. مرد نیز به عنوان ولی به زن محبت می‌کند و این محبت بیشتر و عمیق‌تر از محبت‌های مرسوم دختر و پسری است چون از جنس ولایت است. در چنین شرایطی مادامی که رابطه ولایی است و زن از مرد اطاعت می‌کند، محبت مرد به زن جاری است؛ حالا اگر یک بار مرد به زن بگوید: «دوستت دارم» کافی است که زن را مدهوش کند.  

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی