خانواده بهتر

دوره انجمن مدرسان خانواده بهتر

رابطه عاشقانه در خانواده کدام طرفی است؟

همه ما دوست داریم که دوست بداریم و دوست داشته شویم. اما این حس در دخترها بیشتر است یا در پسرها؟ مشهور این است که در دخترها. ولی به کدام دلیل؟ شاید بیشتر جو فرهنگی ماست که به اقتضای فعال‌تر بودن شهوت مرد و منفعل‌تر بودن آن برای زن، این برداشت را کرده است.

ما به دو دلیل ثابت می‌کنیم که این رابطه بر عکس است؛ یعنی دخترها دوست دارند که عاشق‌ باشند و پسرها معشوق:

اول اینکه اگر خانواده ولایی باشد، مرد ولی است و زن تحت ولایت او. در رابطه ولایی ولی معشوق است و باقی عاشق. مثل اینکه خدا ولی مؤمنان و معشوق آن‌هاست، پیامبر و امیرالمؤمنین هم همین‌طور.

دوم اینکه زن از مرد احساسی‌تر است و عشق، اقتضای احساس است. پس هرچه احساسات بیشتر باشد، عشق فزونی می‌گیرد و زن هر چقدر زن‌تر باشد، مردش را بیشتر و عاشقانه‌تر دوست دارد. در حالی که محبت مرد به زن محبت پسینی و عاقلانه‌تر است.

 عاشق بودن زن و عاقل بودن مرد، هر دو مزیت است، خرابشان نکنیم!

نظرات  (۳)

این دقیفا علت ازدواج نکردن من شد من عاشق پسر متدینی شدم که زیادی عاقل بود عاشقی کردن بلد نبود و دوست داشت معشوق باشه خیلی خوش خوشان و با سبک سنگین و شرط و شروط اومد خواستگاری به هوای اینکه من دلم رفته و جواب بله رو از قبل گرفته و من خیلی محکم بهش گفتم "نه" یه نه خیلی بزرگ که شامل همه مردها شد مرتبه عشق زن معشوقی هست چه در دین و شریعت و چه در عرفان اسلامی و چه در قلب زن. وقتی من عاشق اون پسر شدم در واقع تصورم دوست داشته شدن از طرف اون پسر بود و اینکه هر کاری حاضره برای راحتی و خوشبختی من بکنه. اما وقتی با یه آدم عاقل اهل دو دو تا چهار تا مواجه شدم این عشق تبدیل به یه نفرت بزرگ شد. نفرت از همه مردها و تصمیم گرفتم دیگه با هیچ مردی ازدواج نکنم چون لیاقت ندارن آدم حتی گوشه ای از قلبش رو بهشون بده. حالا هم ده سال از اون موضوع می گذره و من ازدواج نکردم و اون آقا هر چقدر دست و پازده برای زن گرفته و دو دو تا چهارتا کرده سرش بی کلاه مونده.
اما خدا امسال به من نعمتی داد که ازش در حیرتم پسری که تمام وجودش عشقه و معشوق بودن رو در وجود من زنده کرده و حالا نمی دونم آیا باید قولم رو بشکنم و با پسری که عاشقی بلده و معشوقی رو به من هدیه داده ازدواج کنم یا نه.... شاید باید اول نفرت از اون پسری که احمقانه عاشقش شدم رو دور بریزم.
و شما هم در اشتباه محض هستید زنی که عاشقی کنه پیر و فرسوده و دلمرده می شه. من دیر فهمیدم ولی خدا رو شکر که فهمیدم
پاسخ:
شما که از همان اول منتظر معشوق بودن بودید، چه فرقی با اون پسر متکبر دارید؟ این که شما ده سال خودتون رو از زندگی متاهلی محروم کردید، به دیگران مشکلی وارد میکنه؟ مثل کسی که از حرص همسایه اش می‌گوید سرمن را قطع کنید و داخل خانه او بیندازید تا متهم شود!

حالا شما که دنبال معشوق شدن هستید لطفا دو سه سال دیگه گزارشی از زندگی تون بهمون بدید ببینیم این توقع معشوق بودن چه گلی به زندگی شما می‌زند؟ زندگی اسلامی زندگی ولایی است که رابطه عاشقانه هم در آن تعریف شده است. اما اگر شما نپذیرفتید، دلیل نمی‌شود که این زندگی غلط باشه

انگار شما موضوع مهمی را بد متوجه شده اید حدیثی قدسی وجود دارد که می گوید اگر بندگان از میزان عشق خدا به خود آگاه می شدند بند بند وجودشان از هم می گسست یعنی خدا عاشق تر است از هر بنده ای به بنده اش است و همین باعث می شود تا ما به خدا اعتماد کنیم
این رابطه بین معلم و شاگرد هم هست اگر معلم شاگردش را بیش تر دوست نداشته باشد نمی تواند از علمش به او ببخشد و این بخشش باید در رفع نیاز معشوق باشد بین پدر و مادر و فرزند هم وجود دارد پس ولی هر که هست باید عشق و محبتش بیش تر باشد تا بتواند علم عاطفه یا مالش را ببخشد
شما هر که هستی بد جور مردسالاری در خونت رفته و حسابی زن و عزتش را به سخره گرفتی
حالم از طرز تفکرت بهم خورد
پاسخ:
متن رو دوباره بخونید. زن عاشق مرد است همان طور که ما عاشق خدا هستیم. بعد از این عشق، مرد محبتی بیشتر از زن به خودش خواهد داشت، همان طور که خدا ما رو بیشتر از خودمون دوست داره. کجای این حرف مردسالاری است؟
تصحیح ویرایشی خدا عاشق تر از هر بنده ای از بندگانش است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی