خانواده بهتر

دوره انجمن مدرسان خانواده بهتر

ازدواج مجدد؛ بی‌هوس، ‌بی‌نیاز!

آن‌ها که ازدواج مجدد را کلاً غلط و ممنوع ‌می‌دانند که هیچ؛ حتی آن‌ها که ازدواج مجدد را به دلایل ضعیف مجاز می‌دانند هم اشتباه می‌کنند. زیرا این‌ها ازدواج مجدد را به دلیل نیاز زیاد مرد و ناتوانی زن در تأمین آن نیازها می‌دانند و گمان می‌کنند که اگر کسی ازدواج مجدد کند، علی القاعده در زندگی قبلی‌اش مشکلی داشته است.

البته این درست است. مثلاً حضرت ساره (سلام‌الله‌علیها) که بچه‌دار نمی‌شد، کنیز خود هاجر (سلام‌الله‌علیها) را تقدیم همسرش ابراهیم (علیه‌السلام) کرد و با این کار، هم خانواده دیگری را تشکیل داد و هم خانواده خود را تعالی بخشید، چون بعد از ازدواج دوم ابراهیم، خدا بچه‌ای هم به ساره داد.

با این حال، به نظر می‌رسد که ازدواج مجدد می‌تواند تعالی‌ّبخش باشد. یعنی اتفاقاً خانواده‌ای به سراغ ازدواج بعدی می‌روند که همه مشکلات ابتدایی را حل کرده باشند. آن‌ها ازدواج را رشددهنده خود و دیگران می‌دانند و برای همین سعی می‌کنند با این کار زمینه‌های رشد بیشتری را فراهم کنند. شاید به همین دلیل است که اغلب علمای قدیم، چندین همسر داشته‌اند.

نظرات  (۳)

به فرض چند همسری کار صحیحی باشه. با توجه به اینکه تعداد تولد های دختر و پسر در هر سال برابر و حتی تولد پسرها مقداری زیادتره (بجز موارد خاص) اگه بعضی مردها چند همسر داشته باشن ،تکلیف ازدواج مابقی مردها چی می شه؟
پاسخ:
بر اساس آمار، در سن تولد تعداد پسرها از دخترها بیشتره ولی در سن ازدواج آمار پسرها بسیار کم‌تره و برای همین تعدد زوجات یک شرط عقلی است. البته ما این دلیل را کافی نمی‌دانیم ولی خب دلیل درستی است. اگر مطالب دیگر را بخوانید دلایل بیشتری رو می‌یابید.
واقعا برای خودم که مرد هستم و مسلمان متاسفم. آدمایی مثل شما که هیچ چیزی رو به اندازه شهوتتون دوست ندارید، حتی خدا رو
با چوب اسلام همه آدما رو دارین فراری میدین، شما زن ها رو چی فرض کردید؟
عروسک های شب های عبادت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
گناهی که شما در قبال اسلام مرتکب میشین، خیلی وحشتناکه، شما باید به خدا در باره این دین مظلوم که شده بازیچه هوا و هوستون پاسخ بدین.
وای بر شما دین فروشان دیندار نماااااااااا
پاسخ:
عجب! شما مطلب رو خوندید و این قضاوت رو کردید؟
بد نیست بدونید که اگر مردی بخواد شهوت رانی بکنه در جامعه امروز راه سختی نداره. اما اگه کسی بخواد حرف خدا و پیغمبر رو عمل کنه، باید علاوه بر مسائل واقعی اجتماع مثل رزق حلال، با مشکلاتی مثل شما و افراد امثال شما که فقط انگ می‌زنید هم مبارزه کنه. به هر حال ما ترجیح می‌دیم دنبال دین خدا باشیم تا حرف مردم

درست مثل قمه زنی می مونه
زمان قدیم همه علما می‌گفتند حلال است برای اباعبدالله حتی قمه زد، اما الان چی؟ الان موجب وهن مذهب هست. چون پیامد داره. همه توجه ها در دنیا زوم میشه روی خون ریزی و وحشی گری تلقی میشه در دنیا. موجب وهن مذهب شیعه و در دنیای کنونی حرام هست. هر حکمی جایی و شرایطی داره.
الان باید دید یک چنین تبلیغاتی حتی اگر به نفع خانواده ها هم باشه ( که بعید می‌دونم) به نفع اسلام هست؟ خیر نیست. چون شرایط ش نیست
پاسخ:
قمه زنی جزو دین نبوده، سلیقه افراد بوده. تعدد زوجات جزو دین ماست. لطفا برای علایق و سلایق شخصی دین را محدود نکنید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی