خانواده بهتر

دوره انجمن مدرسان خانواده بهتر

ازدواج موقت، زشت یا زیبا؟

مخالفان ازدواج موقت، شیعه یا سنی و مسلمان یا غیرمسلمان، یک حرف به ظاهر زیبا دارند که اگر به درستی پاسخ نگیرد همیشه می‌تواند مسئله‌ساز باشد. آن‌ها می‌گویند که اگر کسی به شما بگوید دخترت را برای یک شب یا دو ساعت در اختیار من بگذار، آیا چنین می‌کنی؟

مطمئن هستند که شما قبل از اینکه جواب دهید، ناراحت می‌شوید و به نشانه اعتراض اصلاً پاسخ نمی‌دهید. و با همین یک سؤال مبنای ازدواج موقت را به هم می‌زنند و گاهی جسورانه می‌گویند: ازدواج موقت همان زنا یا بدتر از آن است!

در جواب باید گفت که اولاً به ظاهر اگر باشد، ازدواج دائم هم با زنا جز در یک جمله- یعنی خطبه عقد- تفاوتی ندارد. ازدواج موقت هم با همین یک جمله حلال می‌شود. ثانیاً ازدواج موقت نص صریح قرآن و روایت است و با حرف‌های احساسی زیر سؤال نمی‌رود. ثالثاً همه این زشتی‌ها وقتی است که مرد انتخابگر باشد و زن انتخاب‌شونده. اما اگر خود دختران خواهان ازدواج موقت باشند- که هستند- دیگر ایرادی نیست. پس به جای زدن اصل مسئله، قدرت انتخاب دختران را بالا ببرید. 

نظرات  (۲)

ازدواج موقت خود به خود زشت نیست انسان ها در انتخاب سبک زندگی اشان آزاد هستند این ازدواج زمانی زشت می شود که پسری در ایام تجرد به آن مبادرت کند و زمان ازدواج دائم آن را از همسر آینده اش پنهان کند و به دنبال ازدواج با دختری باکره باشد و یا مرد متاهلی پنهانی به دنبال آن برود این دو مورد حق الناس است
پاسخ:
ازدواج موقت وقتی با انتخابگری زن باشد دیگر هیچ مشکلی نخواهد داشت. این ایرادهایی هم که می‌فرمایید اگر با انتخابگری زن باشد خیلی هم پسندیده است. مگه بده که پسری به نیاز دختری جواب مثبت بده و برای این که همسرش ناراحت نشه به او خبر نده؟ شاید شما هم به رسم غربی‌ها این رو خیانت می‌دونید؟
اولاً ازدواج موقت نص صریح قرآن کریم نیست اگه بود که اینهمه مفسر و زبان شناس عرب که ادبیات قرآن را می فهمند حلال خدا را حرام نمی کردند. دوماً صرف "انتخاب گری زن" مجوز شرعی عقد موقت نیست زنا (نه تجاوز جنسی) هم با انتخاب گری زن انجام می شود.
پاسخ:
بله ما هم نگفتیم صرف انتخابگری مجوز ازدواج موقت است. بلکه منظور اینه که با فهمیدن انتخابگری خیلی از مسائل حل میشه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی